گزارش بازدید از آبشار لندی باشگاه ورزشی بی سان

امروز شمسی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  ارسال مطلب و خبر  ارسال مطلب و خبر   پرونده هفته  پرونده هفته   تـبـلـیـغـات  تـبـلـیـغـات   تماس با ما  تماس با ما   گالری عکس  گالری عکس   صفحه اول  صفحه اول
  خبرهای برگزيده

اوقات شرعی

ارسال خبر به ما : چاپ

گزارش بازدید از آبشار لندی

پنجشنبه 11 شهریور ماه 95 ساعت 24 از دولت آباد با 5 نفر از دوستان بهطرف شهر کرد حرکت کردیم و در ساعت 2 بامداد جمعه 12 شهریور ماه به شهرکرد رسیدیم و پس از دقایقی توقف به حرکت خود به سمت روستای لندی ادامهدادیم برای رسیدن به روستای لندی لازم است پس از رسیدن به شهرکرد جادهاصفهان را ادامه داده

پنجشنبه 11 شهریور ماه 95 ساعت 24 از دولت آباد با  دوستان بهطرف شهر کرد حرکت کردیم و در ساعت 2 بامداد جمعه 12 شهریور ماه به شهرکرد رسیدیم و پس از دقایقی توقف  به حرکت خود به سمت روستای لندی ادامهدادیم برای رسیدن به روستای لندی لازم است پس از رسیدن به شهرکرد جادهاصفهان را ادامه داده و پس از حدود 5 کیلومتر بعد از میدان ابتداییشهرکرد دست راست وارد جاده شهر کیان شده و پس از طی مسافت 140 کیلومتر وگذر از شهر کیان ،هفشجان ، طاقانک ، خراجی ، شلمزار ، گهرو ، باجگیران ، دو پلان به شهر گندمکار میرسید که از گندمکار مسافت 26 کیلومتر را طیکرده پس از رستوران کیانی به ورودی جاده شلیل علیا در سمت راست میرسیمجاده شلیل علیا دارای آسفالتی سرد و پیچهای خطر ناکی می باشد .

که پس از طی مسافت 7 کیلومتری به این روستا میرسیم و پس از شلیل علیا جاده خاکی به طول 30 کیلومتر را باید طی نمود تا به روستای لندی برسیم که در ابتدای آن با نصب تابلو خوش آمد توسط شورای محلی روستا مشخص میشود.

در ساعت 6 بامداد به این روستا رسیدیم  و پس از اقامه نماز و صرف صبحانه در ساعت 8 صبح گروه برای بازدید از آبشار لندی حرکت خود را آغاز نمود ، برای رسیدن به آبشار دو مسیر عمومی وجود دارد که یکی مسیر کوتاه که مخصوص بازدید کنندگان است ، دیگری مسیر طولانی که بیشتر اهالی روستا جهت سرکشی به دامها و مزارع خود از آن استفاده میکنند .گروه برای رسیدن به آبشار از مسیر اول استفاده نمود و حرکت خود را به طرف آبشار شروع کرد که پس از گذراز مدرسه روستا جاده پاکوب را ادامه داده و به جاده کمپ میرسیم

که با ادامه این جاده مسیر به طرف بالا به آبشار میرسیم و نمای آبشار از دور نمایان میگردد ، این آبشار به علت قرار گرفتن در شیبهای تند کوه لازم است نفراتی که جهت بازدید اقدام میکنند از آمادگی جسمانی مناسب و همچنین توانایی کافی در گزر از دیواره هایی که بعضا باید به صورت دست به سنگ حرکت نمود را داشته باشند پس از گذر از دیواره ها و مسیرهای سخت به آبشار می رسیم آبشاری زیبا ،قدرتمند با آب فراوان که شاید کمتر آبشاری در این منطقه دارای چنین زیبایی و  قدرت و آبی باشد

.پس از حدو 2 ساعت در کنار آبشار و آبگیر آن به علت نبود محلی برای استراحت بچه ها تصمیم گرفتند به بالای آبشار در محلی مناسب برای استراحت و صرف ناهار و اقامه نماز بروند که در کمی بالاتر در محلی هرچند کوچک ولی مناسب مستقر شدیم و تا ساعت 5 بعد از ظهر در همین محل به استراحت پرداختیم در ساعت 5 بعد از ظهر گروه برای بالا رفتن از آبشار آماده شد و با کمک یکی از محلیان مسیر برگشت از کنار آبشار را پیموده به بالای آبشار و نقطه خروجی آب آبشار رسیدیم

مسیری خطر ناک و پر هیجان مسیر برگشت را مسیر دوم یعنی طولانی ترین مسیر انتخاب کردیم در بالای آبشار در سمت چپ مسیری به طرف بالا و در سمت پشت کوه حرکت خود را ادامه دادیم و پس از رسیدن به شالیزارها و گذر از مزارع به رودخانه ای زیبا با درختان وپوشش گیاهی بکر میرسیم که مسیر خلاف رودخانه را ادامه داده تا به انتها دو رشته کوه برسیم و در آخرین دره سمت راست به طرف بالا حرکت و جاده پا کوب را تا تیرهای برق ادامه می دهیم تا به روستا برسیم از آنجا که این مسیر برای گروه ما نا آشنا بود برای پیدا کردن آن کمی دچار مشکل شدیم ولی با این حال و با کمک برخی از محلیان توانستیم این مسیر را با 2 ساعت پیمایش طی کنیم و به روستا برسیم مسیر دوم از لحاظزیبایی و بودن سایه درختان نسبت به مسیر اول دارای جذابیت زیادی می باشد ولی طول مسیر زیاد و برای نفرات کم تجربه و دارای توانایی کم منسب نمی باشد .

در ساعت 7 روستا را به سمت شهر کرد ترک کردیم و در ساعت 9 در رستورانی در کنار جاده برای صرف شام توقف نمودیم و پس از صرف شام و اقامه نماز به سمت شهر کرد حرکت کردیم و در ساعت 1 بامداد 13 شهریور در میدان ورودی شهر کرد جهت خواب و استراحت توقف نمودیم و پس از استراحتی چند ساعته در ساعت 5 صبح به طرف اصفهان حرکت و در ساعت 7 صبح این سفر خاطره انگیز به پایان رسید .

تذکر : دوستانی که قصد بازدید از این آبشار را دارند لازم است حتما برای این سفر 2 روز را در نظر بگیرند و به دلیل اینکه مسیر شهرکرد تا روستا دارای  پیچهای بسیار تند و شیب زیاد میباشد بهتر است در روز این مسیر طی شود
 شماره خبر : 227    مشاهده : 1059    انتشار : 15/6/1395        آرشيو ورزشی         آرشيو همه اخبار