درست بخوابيد، بنشينيد، بايستيد باشگاه ورزشی بی سان

  امروز شمسی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  ارسال مطلب و خبر  ارسال مطلب و خبر   پرونده هفته  پرونده هفته   تـبـلـیـغـات  تـبـلـیـغـات   تماس با ما  تماس با ما   گالری عکس  گالری عکس   صفحه اول  صفحه اول  
  خبرهای برگزيده
برنامه 6 ماهه اول سال 1396
برنامه سه ماهه پاییز 95 باشگاه کوهنوردی و دوچرخه سواری بی سان
بازدید از روستای سرهنگ آباد زواره همراه با عکسهای برنامه
گزارش صعود به قله 4040 شاهانکوه
دو علت درگذشت گلبارنژاد اعلام شد
همایش صعود سراسری شاهلولاک
گزارش بازدید از آبشار لندی
بازدید از آبشار لندی
اسکای رانینگ ( skyrunning ) چیست؟
عکاسی از آبشار | اصول و راهکارها
صد قله برتر ایران کدامند؟
صعود به قلل دنا
صعود تیم کوهنوردی باشگاه به قله 5610 متری دماوند از جبهه جنوبی
گزارش صعود شبانه قله 3895 متری کرکس

  آخرين اخبار
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

درست بخوابيد، بنشينيد، بايستيد
درست بخوابيد، بنشينيد، بايستيد

كارهای روزانه به‌طور مستقیم روی ستون مهره‌هافشار می‌آورد و به‌خصوص ناحیه كمری ستون مهره‌ها كه تحرك بیشتری دارد، آسیب‌پذیرتراست و بیشتر در معرض فشار قرار می‌گیرد... بنابراین انجام صحیح اعمال روزانه می‌تواند از ابتلا به ضایعات كمری جلوگیری كند و در صورت وجود ضایعه، آن را بهبود بخشد. توصیه همیشگی پزشکان به سالمندان این است که برای پیشگیری از كمردرد یا بهبود و تخفیف شدت آن، درست خوابیدن، درست نشستن و درست ایستادن را یاد بگیرند و تمرین کنند.

  

كارهای روزانه به‌طور مستقیم روی ستون مهره‌هافشار می‌آورد و به‌خصوص ناحیه كمری ستون مهره‌ها كه تحرك بیشتری دارد، آسیب‌پذیرتراست و بیشتر در معرض فشار قرار می‌گیرد...   بنابراین انجام صحیح اعمال روزانه می‌تواند از ابتلا به ضایعات كمری جلوگیری كند و در صورت وجود ضایعه، آن را بهبود بخشد. توصیه همیشگی پزشکان به سالمندان این است که برای پیشگیری از كمردرد یا بهبود و تخفیف شدت آن، درست خوابیدن، درست نشستن و درست ایستادن را یاد بگیرند و تمرین کنند.
 
 
1- درست بخوابید: تشك شما باید نه سفت باشد، نه نرم؛ طوری كه كمر در آن فرو نرود. بالش‌تان هم باید كوتاه باشد و اگر طاقباز می‌خوابید باید بالشی زیر زانویتان بگذارید. اگر به پهلو می‌خوابید، بهتر است پایی را كه بالاتر می‌گذارید، به داخل شكم‌تان جمع كنید. ترجیحا هیچ‌وقت روی شکم نخوابید چون در این وضعیت، ستون مهره‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد. هرگز از حالت خوابیده، به‌یك‌باره بلند نشوید. برای تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته باید ابتدا به یك پهلو بچرخید و سپس با كمك دست‌ها بنشینید و بعد بایستید. برای دراز كشیدن، باید برعكس این مراحل را انجام بدهید.
 
2- درست بنشینید: چه روی صندلی و چه روی زمین، نباید برای مدتی طولانی بنشینید. بهتر است هر 20 دقیقه یك‌بار از جا بلند شوید و كمی راه بروید. صاف بنشینید و چمباتمه نزنید. اگر روی صندلی می‌نشینید، باید كتف‌ها، ناحیه نشیمنگاه و آرنج شما در تماس با صندلی و كف‌ پاهایتان روی زمین باشد.
 
3- درست خم شوید: وقتی می‌خواهید خم شوید، باید ابتدا پاهایتان را كمی باز كنید و سپس شكم‌تان را سفت كنید تا با انقباض عضلات آن، از گودی كمرتان كاسته شود. حالا می‌توانید زانوهایتان را خم كنید و خم شوید.
 
4- درست بلند كنید: اگر می‌خواهید جسمی را از زمین بلند كنید، باید ابتدا به شیوه‌ای که در بالا گفته شد، خم شوید و درست نزدیك شیء موردنظر بنشینید و مطابق شكل، جسم را از روی زمین بلند كنید.
 
5- درست بایستید: به‌طورکلی اگر برای طولانی‌مدت یك‌جا نایستید، بهتر است اما در صورتی كه مجبورید برای اتو كشیدن یا ظرف شستن یك‌جا بایستید، چهارپایه‌ای به بلندی 20 سانتی‌متر را زیر یك پایتان قرار دهید و هر ازگاهی، جای پاهایتان را عوض كنید.
 شماره خبر : 207    مشاهده : 311    انتشار : 18/8/1394        آرشيو آموزش         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

besan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست