روزه تاثير منفي در فعاليت ورزشي ندارد باشگاه ورزشی بی سان

  امروز شمسی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  ارسال مطلب و خبر  ارسال مطلب و خبر   پرونده هفته  پرونده هفته   تـبـلـیـغـات  تـبـلـیـغـات   تماس با ما  تماس با ما   گالری عکس  گالری عکس   صفحه اول  صفحه اول  
  خبرهای برگزيده
برنامه 6 ماهه اول سال 1396
برنامه سه ماهه پاییز 95 باشگاه کوهنوردی و دوچرخه سواری بی سان
بازدید از روستای سرهنگ آباد زواره همراه با عکسهای برنامه
گزارش صعود به قله 4040 شاهانکوه
دو علت درگذشت گلبارنژاد اعلام شد
همایش صعود سراسری شاهلولاک
گزارش بازدید از آبشار لندی
بازدید از آبشار لندی
اسکای رانینگ ( skyrunning ) چیست؟
عکاسی از آبشار | اصول و راهکارها
صد قله برتر ایران کدامند؟
صعود به قلل دنا
صعود تیم کوهنوردی باشگاه به قله 5610 متری دماوند از جبهه جنوبی
گزارش صعود شبانه قله 3895 متری کرکس

  آخرين اخبار
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

روزه تاثير منفي در فعاليت ورزشي ندارد
روزه تاثير منفي در فعاليت ورزشي ندارد

ضو فدراسيون پزشكي جمهوري اسلامي ايران گفت: روزه در صورت توجه به مسايل تغذيه‌اي تاثير منفي در فعاليت‌هاي ورزشي حرفه‌اي و مبتدي افراد نمي‌گذارد. دكتر "فريال فانيان"

  

عضو فدراسيون پزشكي جمهوري اسلامي ايران گفت: روزه در صورت توجه به مسايل تغذيه‌اي تاثير منفي در فعاليت‌هاي ورزشي حرفه‌اي و مبتدي افراد نمي‌گذارد. دكتر "فريال فانيان"روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: بهترين زمانبراي ورزش بعد از سحر و افطار است چون بدن نيازهاي تغذيه‌اي خود را رفع كرده ومي‌تواند آماده فعاليت‌هاي حرفه‌اي و عادي باشد. وي به ورزشكاراني كه در طول روز بايد ورزش و تمرين كنند، توصيه كرد: هنگام سحر وافطار از غذاهاي انرژي زا سبك و مقوي مانند شير، خرما، عسل، سبزي، چاي و آبميوه‌هايي چون پرتغال، ليمو و هويج بيش از  گذشته استفاده كنند. وي با اشاره به ‌اينكه كاهش قند خون در شرايط روزه‌داري به ويژه در نيمه دوم روز،بروز مي‌كند، افزود: رعايت موارد فوق از سوي ورزشكاران حرفه‌اي و عادي ضروري است. وي بااشاره به‌اينكه كم‌آبي، كاهش حجم‌خون و مايعات از جمله اثرات روزه‌داري بربدن ورزشكار و يا ديگر افراد است، گفت: براي جلوگيري از مشكلات كم‌آبي، بي‌حالي وسستي بدن، اختلال در تنظيم درجه حرارت بدن، جلوگيري از غليظ شدن خون و كاهش اكسيژنرساني مغز و عضلات در فاصله افطار تا سحر، آب و مايعات مصرف شود. عضو فدراسيون پزشكي جمهوري اسلامي افزود: در صورتي كه فرد روزه‌دار قصد فعاليتورزشي دارد، براي جلوگيري از كاهش فشار خون، سرگيجه، سردرد و تهوع كه درشرايطبي‌غذايي پس از تمرين حادث مي‌شود، بايد يكي دوساعت قبل از افطار فعاليت با شدت سبكو متوسط انجام دهد. وي گفت: فعاليت بعد از افطاري مي‌تواند از شدت، قدرت، سرعت و مدت بيشتريبرخوردار باشد، بنابراين ورزشكار بايد بعد از افطار ودر حين فعاليت از آب و پس ازفعاليت از نوشيدني‌هايي مثل شربت و آب ميوه و پس از تمرين از غذاي مختصر پروتئيني وكربوهيدراتي استفاده كند.
 شماره خبر : 206    مشاهده : 301    انتشار : 18/8/1394        آرشيو آموزش         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

besan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست