گزارش برنامه صعود به قله 4436 متری قاش مستان دنا باشگاه ورزشی بی سان

امروز شمسی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  ارسال مطلب و خبر  ارسال مطلب و خبر   پرونده هفته  پرونده هفته   تـبـلـیـغـات  تـبـلـیـغـات   تماس با ما  تماس با ما   گالری عکس  گالری عکس   صفحه اول  صفحه اول
  خبرهای برگزيده

اوقات شرعی

ارسال خبر به ما : چاپ

گزارش برنامه صعود به قله 4436 متری قاش مستان دنا

تیم 6 نفره باشگاه فرهنگی ورزشی بی سان دولت آباد ساعت 15:00روز پنجشنبه 9 مهر ماه 1394 با یک دستگاه سواری شخصی و طی 275 کیلومتر رانندگی از دولت اباد به روستای خفر وارد شدیم.

نیم ساعت طول کشید تا هماهنگی‌های لازم را جهت پارک اتومبیل‌ها و تعویض لباس‌ها انجام دهیم.  در ساعت 19:30 از روستای خفر حرکت کردیم و فاصله ۳ کیلومتری روستا تا انتهای باغ‌های سیب را پیاده طی کردیم و از آنجا شروع به کوهپیمایی کردیم. درابتدای مسیر آقای مصطفی محقق به دلیل کشیدگی پیش امده در مچ پا دچار اسیب شد و از ادامه مسیر انصراف داد که به همین دلیل وی را در کمپ کوهنوردان در روستای خفر مستقر نمودیم و به ادامه مسیر پرداختیم

مسیر خفر تا جانپناه  بعد از گذشتن از کوچه‌باغ‌های سیب در داخل دره اصلی ادامه یافته، سپس از روی یک یال باریک که پاکوب مشخصی دارد به گردنه‌ای ختم می‌گردد

بر روی این گردنه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری جانپناه فلزی کوچکی ساخته شده است. که پس از طی این مسیر در مدت 2ساعت و نیم به این جانپناه رسیدیم

وضعیت هوا سرد و با وزش باد  بود. چشمه آبی  در فاصله دویست متری بالای جانپناه جاری بود که بیشتر کوهنوردان از آن آب جهت شرب استفاده می‌کنند .که این آب هم کیفیت خوبی ندارد

دو نفر دیگر از استان تهران نیز در جانپناه حضور داشتند که آماده صعود به قله در روز بعد بودند.

ساعت 5:30 صبح جمعه پس از خواندن نماز صبح و خوردن صبحانه در ساعت 6:30 جهت صعود قله حرکت کردیم. به دلیل عدم آمادگی یکی ازاعضای تیم سرعت صعودمان کم بود و توانستیم چهار ساعته به قله دست یابیم.

در ساعت 10:30 صبح با ایستادن بر روی بلندترین قله خط‌الرأس دنا (قاش‌مستان) به تماشای این منطقه کوهستانی بی‌نظیر کشورمان پرداختیم.

در بسیاری از نقاط این دره آثار یخچال‌های دائمی «دنا» دیده می‌شود.

یک راه پاکوب از داخل دره به طرف قله ادامه دارد که تیم ما از آن مسیر به پایین بازگشت که کاملاً ریزشی و پوشیده از سنگ بود.

به دلیل یخچالی بودن منطقه، اکثر بستر این مسیرها ریزشی و صخره‌ای می‌باشد که بهتر است همنوردان با کفش‌های مناسب و آمادگی لازم در آن منطقه حاضر شوند.

از روی قله قاش‌مستان می‌توان اکثر خط‌الرأس دنا را مشاهد کرد. ضلع غربی این کوهستان پوشیده از جنگل‌های بلوط است که مناظر زیبای آن از فراز این قله بسیار تماشایی است.

ارتفاع قله 4436 متر میباشد. قله قاش مستان با این ارتفاع ، بلندترین قله رشته کوه زاگرس محسوب می‌شود.

در ساعت 15:00 با رسیدن به جانپناه و صرف ناهار و جمع‌آوری وسایل ، به طرف خفر بازگشتیم. ساعت 16:00 در خفر با سوار شدن بر ماشین‌ها، آماده بازگشت شدیم.

بعد از پشت‌سر گذاشتن شهرهای سمیرم، شهرضا، در ساعت 22:00 روز جمعه 10 مهر ماه 94 به اصفهان دولت اباد  رسیدیم.

همنوردان این صعود آقایان حسین داوری حسینعلی کمالی فرهاد طاهری-حسین رضا داوری مصطفی محقق محمد کمالی

با سپاس از همنوردان گرامی

شماره خبر : 193    مشاهده : 478    انتشار : 11/7/1394        آرشيو گزارش برنامه ها         آرشيو همه اخبار