امروز شمسی

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  ارسال مطلب و خبر  ارسال مطلب و خبر   پرونده هفته  پرونده هفته   تـبـلـیـغـات  تـبـلـیـغـات   تماس با ما  تماس با ما   گالری عکس  گالری عکس   صفحه اول  صفحه اول  
  خبرهای برگزيده
برنامه 6 ماهه اول سال 1396
برنامه سه ماهه پاییز 95 باشگاه کوهنوردی و دوچرخه سواری بی سان
بازدید از روستای سرهنگ آباد زواره همراه با عکسهای برنامه
گزارش صعود به قله 4040 شاهانکوه
دو علت درگذشت گلبارنژاد اعلام شد
همایش صعود سراسری شاهلولاک
گزارش بازدید از آبشار لندی
بازدید از آبشار لندی
اسکای رانینگ ( skyrunning ) چیست؟
عکاسی از آبشار | اصول و راهکارها
صد قله برتر ایران کدامند؟
صعود به قلل دنا
صعود تیم کوهنوردی باشگاه به قله 5610 متری دماوند از جبهه جنوبی
گزارش صعود شبانه قله 3895 متری کرکس

  آخرين اخبار
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  آرشيو :  

« رشته های دوچرخه سواری »
در اینجا به مدلهای رایج دوچرخه اشاره می کنیم و سپس به مدلهای خاص دوچرخه کوهستان که برای همان رشته طراحی شده و مورد استفاده علاقه مندان این رشته قرار می گیرد .
1/6/1395


اسکای رانینگ ( skyrunning ) چیست؟
فدراسیون بین المللی اسکای رانینگ در سال 2008 و با تغییر فدراسیون ورزشهای ارتفاع FSA بنیان گذاری شد. این فدراسیون به منظور گسترش، مدیریت و نظارت بر ورزش sky running و فعالیت های چندگانه تاسیس گردید.
27/5/1395


عکاسی از آبشار | اصول و راهکارها
بسیاری در طی طبیعت گردی خود در میان جنگل‌ها به آبشاری برمیخورند که زیبایی‌ش وادارشان می‌کند عکسی به یادگار بگیرند.
26/5/1395


ورزشكاران و خطاهاي 8 گانه
شما ممكن است برنامه ورزشی مناسبی را تهیه كرده باشید و مطابق آن پیش بروید ولی مشاهده كنید كه به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌كنید. وزنتان به اندازه دلخواه‌تان كاهش پیدا نمی‌كند و یا دچار آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شوید. در این موارد باید به فكر باشیدكه جایی از كار مشكل دارد و شما مرتكب
18/8/1394


گرفتگي عضلات پا در خواب
گرفتگی عضلات در خواب اغلب به دلیل عكس العمل (reflex) بیش از حد عضلات است. وقتی شما در خواب جابجا شده و تكان می خورید، ماهیچه های ساق پایتان جمع شده و تاندون ها كشیده می شوند. این عمل، باعث تحریك گیرنده های عصبی موجود در تاندون ها شده و با فرستادن پیام های عصبی به نخاع، منقبض شدن عضلات را اعلام
18/8/1394


صبح ها چربي بسوزانيد
بهترین زمان از روز برای انجام تمرینات ایروبیك (هوازی) كی است؟ پاسخ این است كه هر وقت كه دوست داشتید. مهمترین مسأله این است كه فقط باید فعالیت هوازی داشته باشید. تمرینات قلبی-عروقی مداوم مثل پیاده روی، دو، پله نوردی، یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه چربی سوزی می‌كند و مهم نیست در چه ساعتی از روز باشد
18/8/1394


درست بخوابيد، بنشينيد، بايستيد
كارهای روزانه به‌طور مستقیم روی ستون مهره‌هافشار می‌آورد و به‌خصوص ناحیه كمری ستون مهره‌ها كه تحرك بیشتری دارد، آسیب‌پذیرتراست و بیشتر در معرض فشار قرار می‌گیرد... بنابراین انجام صحیح اعمال روزانه می‌تواند از ابتلا به ضایعات كمری جلوگیری كند و در صورت وجود ضایعه، آن را بهبود بخشد. توصیه همیشگی پزشکان به سالمندان این است که برای پیشگیری از كمردرد یا بهبود و تخفیف شدت آن، درست خوابیدن، درست نشستن و درست ایستادن را یاد بگیرند و تمرین کنند.
18/8/1394


روزه تاثير منفي در فعاليت ورزشي ندارد
ضو فدراسيون پزشكي جمهوري اسلامي ايران گفت: روزه در صورت توجه به مسايل تغذيه‌اي تاثير منفي در فعاليت‌هاي ورزشي حرفه‌اي و مبتدي افراد نمي‌گذارد. دكتر "فريال فانيان"
18/8/1394


نحوه صحيح قرار گرفتن اندام ها در حالتهاي مختلف
هنگامي که در مورد سلامتی صــحبت بـه میـان مـی آیـد بی تـردید وضــعیت صحیـح قرارگـیـری بـدن شـمـا هـنـگام فعالیتهای گوناگون در راس فهرست عوامل مهم سلامتی قـرار خـواهد گـرفـت زیـرا بـه انـدازه تغذیه مناسب، ورزش، پـرهـیـز از مواد الکلی و مـخدر و سیگار در حفظ سلامتـی بـدن موثر میباشد. وضـعـیت صحیح قرارگیری اندامها کمک مـی کند تا کـارهـایـتـان را بـا انـرژی بیـشتـر و اسـتـرس و خـستگی کمتر به انجام رسانید.
18/8/1394


ورزش براي افراد لاغر هم لازم است
محققان معتقدند افراد لاغر نباید ورزش را کنار بگذارند چون ممکن است در داخل بدن آنها چربی به شکل توده دور ارگانهای بدن را گرفته باشد.
18/8/1394


چقدر ورزش كنيم
اکـثر متخصصین عقیـده دارنـد کـه پیـاده روی، بـاغبــانی و سایر انواع فعالیتهای متوسط کلید حفظ سلامتی اسـت. یک تحقیق جدید نشان می دهد کـه افـراد نیاز به فعالیت های شدیدتر دارند. محقـقـان عـقیده دارند کـه هـر فـرد بـه طـور متوسط به 30 دقــیقه در روز ورزش و فـعالیت جسمـی نـیـاز دارد
18/8/1394


بعد از ورزش شیر بنوشید
پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك می كند.
18/8/1394


انواع فرم هاي بدن
اين فرم از اندام، باريك و كشيده است. اين قبيل افراد معمولاً ساختار استخواني ظريفي دارند، عرض شانه ها كم بوده و با باسن تقريباً به يك اندازه مي باشد. دونده هاي دوي استقامت، بالرين ها، و بازيكن هاي بسكتبال را مي توان در اين گروه جاي داد.
18/8/1394


چگونه تنفس می تواند ورزش کردن را بهبود ببخشد؟
تنفس، یکی از اساسی ترین کارها که هر روز انجام می دهیم، می تواند تاثیر زیادی روی ورزشی که می کنیم بگذارد. چه از پله ها بالا برویم، چه وزنه برداریم و یا با پاها رکاب بزنیم، نفس کشیدن معمولا اولین چیزی نیست که بخواهیم به آن فکر کنیم.
17/8/1394


اقلام مورد نياز در كيف كمكهاي اوليه شخصي يك كوه‌نورد، امدادگر تيم و پناهگاه‌ها
كوهستان بعلت شرايط خاصي كه بر آن حاكم است ذاتاً خطرناك بوده و هر كسي كه به هر علتي وارد اين وادي مي‌شود، بالقوه در معرض اين خطرات واقع شده و ممكن است در صورت بالفعل شدن آنها، جان او و ديگر همراهانش به خطر بيافتد.
7/7/1394



besan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست